כיצד לטפל ולנקות טבעות יהלום ותכשיטי יהלומים?

אז קנית (או קנו לך) טבעת יהלום מרהיבה, אולי צמידי יהלומים או בכלל עגילי יהלומים נחשקים. וכן, את מראה לכל החברות, וגם קצת משוויצה, תכל’ס מגיע לך, אבל יש משהו שאת חייבת לדעת טוב טוב – לשמור על התכשיטים, כך שגם בעוד כמה שנים הם יראו במיטבם כאילו רק יצאו מהקופסה. אז בואי נראה כיצד ניתן לשמור על התכשיטים בצורה מיטבית.

טבעת יהלום מרהיבה ויוקרתית, טבעת אירוסין מהממת

שנתחיל?

טבעות יהלומים נמצאות על אצבעותינו יום יום והן נוטות לצבור לכלוך רב בין החריצים, ממש היכן שנמצאת הכוסית המחזיקה את היהלום. ייתכן כי לכלוך זה מצטבר תוך כדי בישול, אפייה ובאופן כללי כאשר אנו נוגעים בפריטים וחומרים שונים. לכלוך זה יכול להצטבר עם השנים ולהשפיע על המראה הכללי של הטבעת.

אז מה עושים? פשוט  מנקים את הטבעת בכל תקופה מסוימת. את הניקוי ניתן לבצע באופן עצמאי לחלוטין ואפילו עם אביזרם כמו מברשת שיניים וחומרים שיש לנו בבית, אך אם ברצונכם לבצע ניקוי יסודי ומקצועי, תוכלו לפנות לחנויות תכשיטים המציעות שירות ניקוי טבעות יהלום ותכשיטים. חשוב לציין כי בשיטה זו ניתן לנקות את כל סוגי התכשיטים, אם זה צמידי יהלומים, עגילי יהלומים וגם שרשראות יהלומים.

רוצה לנקות את התכשיטים באופן עצמאי בבית? קבלי כמה טיפים מצוינים:

מטליות מיוחדות – כיום ניתן למצוא מטליות ייעודיות לניקוי תכשיטים, אך כמובן שנית לבצע זאת גם באמצעות מטלית רגילה. אם בחרת במטלית רגילה, בחרי רק במטלית העשויה מחומר רך כמו – פלנל או כותנה, משום שבדים נוקשים עלולים לשרוט את התכשיטים.

השריית התכשיט – כדי לבצע ניקוי SOS, תוכלי למלא קערה עם מים פושרים בלבד, להוסיף למים מעט אבקת כביסה או חומר ייעודי לניקוי תכשיטים ולהשרות את התכשיט למשך כעשרים דקות. לאחר מכן תוכלי להבריש בעדינות את התכשיט בעזרת מברשת רכה, אך הקפידי להבריש היטב בין החריצים כדי להסיר את הלכלוך שיצטבר.  

מה לא לעשות בעת ניקוי התכשיט?

לעולם, אבל לעולם אל תנקי את התכשיט בכיור או במקום פתוח, במיוחד לא עגילי יהלומים קטנים או צמידים, כיוון שהם יכולים ליפול לצינור הביוב ואז העלילה מסתבכת. דבר נוסף, אם חלילה יפלו היהלומים של הטבעת תוך כדי ניקוי, כמובן שגם הם יהיו עמוק בביוב. דבר נוסף, אל תנסי להסיר לכלוך בחריצי התכשיט עם פריט חד כמו פינצטה, סכין, מחט וכו’ כיוון שהם יכולים להזיק לטבעת או במקרים קיצוניים להוצאת היהלום ממקומו. כמובן שאין להשתמש עם חומרים שאינם מוכרים פן הם יפגעו בתכשיט.

ולסיום, הבאנו לך כמה טיפים לשמירה יומיומית על הטבעות:

  • הסירי טבעות וצמידים טרם בישול או אפייה ושמרי אותם במקום נסתר כדי שלא ילכו לך לאיבוד ולא יצברו לכלוך.
  • הסירי את הטבעות טרם שטיפת כלים כדי שלא יפלו לך מהיד ובכלל שחומרי הניקוי לא יזיקו להן.
  • כשאת מורחת קרם גוף, הסירי את הטבעות כיוון ששאריות קרם יכולות להצטבר בחריצים ולפגוע במראה של הטבעת.
  • הקפידי שלא להתיז בושם על התכשיט, במיוחד לא על השרשרת.
  • טרם כניסה לים או לבריכה, הסירי את התכשיטים, במיוחד טבעות כדי שלא יפלו לך מהאצבעות וגם לא יינזקו מהכלור.