מוזיקה קצבית, מגשים מגשים מלאים בכל טוב, תלבושות מסורתיות, אווירה חמה והמון כיף. כן, כל זה מצפה לבני הזוג ולאורחים בטקס החינה. לא בכדי רבים מכנים את טקס החינה כמעין חתונה קטנה ואינטימית מלאה בתפאורה ושמחה.

צמיד זהב צהוב משובץ יהלומים

קצת על מהלך טקס החינה

טקס החינה הוא מסורת רבת שנים של בני עדות המזרח כדוגמת יוצאי מרוקו, הודים, תימנים, טוניסאים, אלג’ירים ועוד עדות נוספות. תפקידו לסמל את המעבר בין חיי הרווקות לחיי הנישואין. בטקס זה מורחים על ידי החתן והכלה חינה, שהוא חומר חום או אדום המסמל שפע, פריון וסגולה לזוגיות טובה. רוב מבני עדות המזרח מורחים את החינה על ידי בני הזוג והאורחים בצורת מטבע המסמל סגולה נוספת לפרנסה טובה. מלבד מריחת החינה, שהיא גולת הכותרת באירוע לא ניתן לפספס את טקס הענקת התכשיטים לחתן ולכלה, שאז החמה הסבתות ואפילו הדודות שולפות קופסאות מעוטרות ובהן צמידי יהלומים, עגילי יהלומים ושרשראות יהלומים מהממות ועונדות אותם לחתן ולכלה כאחד.

טקס הענקת התכשיטים לכלה הוא בהחלט מרגש ומלווה בשמחה גדולה שדי קיימת כבר באוויר. לרוב, אמו של החתן רוכשת את תכשיטי היוקרה עבור הכלה המיועדת ואפילו הסבתות והדודות אף הן רוכשות תכשיטים לבני הזוג. את טקס הענקת התכשיטים מבצעים תחת האוהל האותנטי לצלילי מוזיקה מזרחית אותנטית משמחת המקפיצה את כל האורחים הלבושים בכופתאנים לרחבת הריקודים או לטקס עצמו.

אילו תכשיטים נהוג לתת לכלה בטקס החינה?

ניתן לומר כי משימת בחירת טבעת האירוסין היא הקשה ביותר, אך בהחלט גם בחירת התכשיטים לכלה המיועדת היא לגמרי לא קלה, אך חמות בעלות ניסיון וודאי תבצענה את משימה זו בהצלחה רבה. ראשית, חשוב להבין כי ניתן לרכוש סוגים שונים של תכשיטים, למרות שלרוב אם החתן רוכש שרשרת מזהב ואולי גם משובצת ביהלומים, אך בהחלט אם הכלה חובבת יותר טבעות יהלומים, צמידים או עגילים ניתן לרכוש אותם, ואפילו סט מרהיב המכיל כמה פריטים.

לרכוש תכשיטי יוקרה איכותיים עם שיק

בבואכם לרכוש תכשיטים לטקס החינה, חשוב מאוד לייחס חשיבות לאיכות התכשיט, אך כיצד נזהה תכשיטי יוקרה?

עיצוב ייחודי וחד פעמי – המונח “וואן פיס” בהחלט עושה את ההבדל בין תכשיט סטנדרטי לתכשיט ייחודי. כל אישה אוהבת להיראות במיטבה עם תכשיט ייחודי שהוכן רק לה, כן כאלה הן נשים. תכשיט יוקרה הוא כזה שלא מיוצר בפס ייצור המוני ושיש רבים ממנו, אלא יהיה תכשיט אחד ויחיד שעוצב על ידי מעצב.

חומרי גלם משובחים – חומרי גלם איכותיים הם בהחלט פרמטר חשוב בבחירת תכשיטי יוקרה. חומרים איכותיים יכללו מתכות משובחות ויקרות, יהלומים נקיים ומלוטשים, אבני חן יקרות ונדירות ולמעשה הכל יהיה מלוטש היטב, עם גימור נקי ששוקל לא מעט.

אחריות – תכשיטי יוקרה באופן טבעי יגיעו עם תעודת אחריות, מה שכמובן לא מספיק במקרה של רכישת תכשיטים פשוטים. כמו כן, היהלומים יגיעו עם תעודה גמולוגית המאשרת את איכות היהלומים.